söndag 4 september 2011

Återanvändning!

Ecotänk från när och fjärran!      

På mässan i Stockholm hittade vi en monter som direkt vann våra hjärtan.. Det mesta kom från Indien och var riktigt gamla möbler och saker som hade fixats till lite. Av gamla svarvade bordsben såg man möjligheten till att skapa något annat ,så då kapar man upp benen och gör om dom till ljusstakar,inte en ljusstake är den andra lik... och med skön patina.. Säljaren berättade att i Indien slänger man inget som går att återanvända..Det gillar jag.

Vi köpte även in fina långa bänkar som cateringföretag i Indien åker runt med och hyr ut till bröllop och andra högtider,på dom dukar man upp Världens underbaraste mat och sen är det FEST...

Alla dessa saker med olika historier finner direkt en given plats i mitt hjärta,så på mina kurser kommer jag visa hur man målar med den känslan..Färgerna väcker något inom mig ivarjefall.Så titta vidare på vad vi köpt in och njut...

Inga kommentarer: