torsdag 25 augusti 2011

Skåneturen!

I dag var jag och min fina vän Monica i skåne på inköpsresa!Och jag är helt förälskad i mina nya ägodelar.Först stannade vi till i Höganäs och gjorde ett besök i MIN Butik MAGASIN 36.... Eller,jag önskar att det var min och bara min,då skulle jag bjuda hem er alla ofta! Ni kommer få lite bilder därifrån under dom närmsta dagarna. Efter det stoppet så körde vi vidare till Helsingborg(Väla) där ligger Lauritz auktionsverk,, Och dit kommer jag åka ofta... .Hämtade hem min Tambutmajor och alla dom små söta väggskåpen.En överraskning för mig var att allt det jag köpte kommer från Egyptien, över 100 år gamla bruksföremål. Det impoteras väldigt mycket därifrån nu.... Wow! vilken spännande kultur och historia det andas...... Jag kommer visa blider på det med snart.

På Magasin köpte jag oxå lite smått och gott som jag kommer att fota nu en dag.....Kolla in alla fina bilder nu...och vet ni vad, så här kan ni få lära er att måla själva... jag har målat antikviteter i 15 år på det sättet... och tänker hålla kurser i det...... Kram mina vänner! vi ses snart igen...

Inga kommentarer: